اسکوئر انیکس قصد دارد استودیو IO Interactive، سازنده بازی Hitman را به فروش برساند

امروز، شرکت «اسکوئر انیکس» از قصد خود برای دست کشیدن از سرمایه‌گذاری روی استودیو IO Interactive خبر داد. استودیو دانمارکی IO Interactive یکی از بهترین توسعه‌دهندگانی است که مجموعه بازی Hitman را ساخته است.

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب...


در بخشی از مدارک مربوط به گزارش مالی اسکوئر انیکس برای سالی که گذشت آمده است که، آخرین نسخه از بازی Hitman در زمینه فروش شکست خورده و نتوانسته ناشر را راضی کند، شاید این دلیلی بر تصمیم شرکت اسکوئر انیکس است.

 

در بیانیه‌ای رسمی، شرکت اسکوئر انیکس اطلاع داد، آن‌ها متحمل خسارت ۴.۸۹۸ میلیون یِن تا اواسط فروردین ماه شده‌اند. بعد از آن این شرکت تصمیم گرفته تا سازنده هیتمن را به شرکتی دیگر واگذار کند، دلایل اسکوئر انیکس درمورد این موضوع، تمرکز منابع و انرژی روی فرنچایز‌ها و استودیوهای کلیدی عنوان شده است. این مورد، بدین معنا است که سازنده Hitman نتوانسته برای ناشر سودآوری داشته باشد.

 

درحال حاضر کسی نمی‌داند چه اتفاقی برای مجموعه بازی Hitman خواهد افتاد. وظایف اسکوئر انیکس درمورد بازی Hitman بیشتر حول محور توزیع و نشر این بازی بود، بنابراین ممکن است استودیو IO به توسعه بازی‌های جدید ادامه دهد تا با یک ناشر بتواند هم‌کاری کند.

 

حقیقت این است که، مجموعه هیتمن برای شرکت اسکوئر انیکس نتوانست سود خالص را در دراز مدت فراهم کند. در سال ۲۰۱۲، بازی «هیتمن: آمرزش» (Hitman Absolution) با وجود فروش ۳.۶ میلیون کپی نتوانست اسکوئر انیکس را متقاعد کند. این اتفاق به شکلی مشابه برای دیگر عناوین این ناشر، یعنی «سگ‌های خفته» (Sleeping Dogs) و در سال ۲۰۱۳، ریبوت بازی «مهاجم مقبره» (Tomb Raider) بوجود آمده بود.


بعد از این عناوین، جدیدترین بازی از مجموعه Hitman که به‌صورت اپیزودیک عرضه شد که با فروش بسیار پایین، منجر شد تا ناشر دیدگاهش را پیرامون این بازی تغییر دهد. بزودی به تمام سوالات ما پاسخ داده خواهد شد، اما باید منتظر پاسخ رسمی از سوی IO Interactive درمورد سرنوشت بازی Hitman باشیم.


منبع: دنیای بازی